Webáruházkészítés - Mire is kell figyelni?

  1. Felhasználóbarát kialakítás
    A felhasználóbarát kialakítás az egyik legfontosabb dolog a webshop készítésénél. A weboldal minden részletének a vásárló kényelmét és tájékoztatását kell, hogy szolgálja. Elsősorban a könnyű navigáció, egyszerű menü, érthető, hasznos hivatkozások és egyéb elemek.

    A fő oldallal találkoznak először a vásárlók, így fontos az átláthatóság. Az ott elhelyezett kategóriáknak és termékeknek megkapónak kell lennie, hogy a látogatók figyelmét felkeltsék. A kategóriáknak logikusnak egységesnek kell lenniük a túl sok, túl nagy paletták megzavarhatják és megbonyolíthatják a vásárlást. Szintén fontos kulcselem a keresőmező, mert a vásárló itt tudja leszűrni az általa keresett termékeket.

  2.  Kosár és fizetés
    A  kosárbatétel és a fizetés folyamata között minden olyan dolog növeli a kosárelhagyás arányát ami bonyolulttá és hosszadalmassá teszi a vásárlást. Ezt figyelembe véve minél egyszerűbbé kell tennünk a felhasználóknak ezt a folyamatot. Az elemeket úgy kell a kosárhoz adnunk, hogy a vásárlókat ne navigálja el az aktuális oldalról, és az általuk böngészett listák ne töltődjenek be újra és újra.
    A fizetési folyamat során könnyen áttekinthető és módosítható összefoglalót kell megjelenítenünk a vásárlóknak, a vásárolt termékek áráról, mennyiségéről, kiszereléséről vagy méretéről illetve a szállítási időről és költségéről.

  3. Mobilbarát kivitelezés
    Napjaink fő keresőeszköze a mobiltelefonunk, így fontos szempont, hogy webshopunk tökéletesen használható legyen mobiltelefonon is. A mobilos kinézeten felül fontos, hogy ne csak az asztali gépeken működjön, minden funkció. Emellett gazdálkodunk is kell a rendelkezésre álló hellyel, hiszen sokkal kevesebb hellyel rendelkezünk, így az oldal tetejére szükséges helyeznünk a fontos dolgokat.

  4. Képek és leírások
    A vásárlók minden fontos információt szeretnének tudni a termékről a vásárlás előtt, ezért a webáruház készítésénél törekednünk kell a minél alaposabb tájékoztatásra. Ehhez fontos elemként hozzá tartoznak a képek, lehetőleg jó minőségű, több szögből készült fotókat megjelenítve. Szintén ilyen fontos a leírások minősége és teljessége.
    Napjainkban nagyon fontos szerepet töltenek be a termékekről készült videók, amik segítenek a vásárlóknak, hiszen úgymond virtuálisan kézbe vehetik a terméket. Itt kitérhetünk a termék méretére, kinézetére, a választékra, az esetleges összeszerelésre és a felhasználására is.

  5. Ügyfélszolgálat
    Az ügyfélszolgálat nem csak egy vásárlásnál fontos, hanem folyamatos kiemelkedő szerepet tölt be a webáruházban. Egy jól működő ügyfélszolgálat még az elégedettlen vevőt is elégedetté teheti, így megtarthatja a vevők bizalmát. Itt felmerülhetnek kérdések akár a termékről, elérhető mennyiségről vagy akár a kiszállításról is. Fontos, hogy a vásárlók bizalmat szavazhassanak a webáruház javára főként, ha azonnal, lényegre törő választ kaphatnak kérdéseikre.

  6. Biztonság
    Fontos a biztonság, hiszen a weboldal személyes- és pénzügyi adatokat tárolhat el a vásárlókról. Egy nem jól működő szoftver vagy lejárt biztonsági tanúsítvány bajba keverheti és teljesen lenullázhatja cégünket. A tárolt adatok védelméről és kezeléséről fontos tájékoztatni a felhasználókat, vállalkozásunk számára pedig a törvény által előírt dokumentumokat kell előkészíteni.

Webáruház fontossága

Napjainkban egyre nagyobb teret hódít az online kereskedelem, ezért nap mint nap webáruházak sokasága nyílik az interneten. Első lépés mindig egy webáruház készítése, melynél sok apróságot kell figyelembe venni, hogy zökkenőmentesen üzemelhessen online vásárterünk.

 

Webáruházkészítés első lépései

A webáruházkészítés első lépései között található a piackutatás. Még az indulás előtt fontos eldöntenünk ki lesz a célcsoport, milyen vásárlótípusokat szeretnénk figyelembe venni, és ehhez melyik termékcsoport vagy termék a legjobb választás.

Amint ezeken a lépéseken túl vagyunk a piackutatással láthatjuk mekkora az igény a termékünkre és milyen erős a konkurencia. Ezen információk ismeretében már meg lehet tervezni a webáruházat, hogy hosszú távon is nyereséges lehessen.

 

Ezután következnek az adminisztratív feladatok, mint webáruház készítése, cégalapítás, engedélyek beszerzése és végül a termékek feltöltése.

Minden lépésben támogatás nyújtunk! Kérje ingyenes árajánlatunkat és konzultációnkat!

 

 

Kérjen tőlünk ingyenes konzultációt és árajánlatot!

Kérjen tőlünk ingyenes konzultációt és árajánlatot!

Scroll to Top